حتی اگر بدانم فردا تکه تکه خواهم شد


باز هم درخت امیدم را عاشقانه خواهم کاشت 


نه برای برداشت میوه اش 


برای اینکه افسوس نکاشتن را با خود حمل نکنم    

طپش

دم و بازدم

دیدن

شنیدن

لمس کردن

پلک زدن

فکر کردن

زدن نبض

داشتن تو

و ...

و من چقدر بی تفاوت می گذرم



در قلمرو علم به هر سو که می نگرم،

نشانه های مشیت و اراده

و قانون و نظم یک وجود عالی را

مشاهده میکنم

اگر به طرف آسمانها نگاه کنیم،

از مشاهده نظم و ترتیب گسترش ستارگان،

بی اختیار از تعجب فریاد خواهیم کشید

شبها، فصلها و قرن های متوالی،

اجرام سماوی در آسمان،

روی خطوط معیّن در حرکتند

و به قدری منظم در مدارهای خود می گردند

که ممکن است خسوف و کسوف را

از چندین قرن قبل پیش بینی کرد

اگر حرکت ستارگان، منظم و

مدارشان معیّن نبود،

چگونه مردم می­توانستند

در وسط دریاها و صحراهای خشک زمین

و جاده های بی نام و نشان آسمان،

جهت یابی کنند و با اطمینان،

راههای خود را پیدا کنند؟

در همه جا قدرت خدایی مشهود است

و هر قانون طبیعی که کشف می شود

با صدای بلند می گوید:

خدا واضع من است و بشر کاشف من

سیسیل هامان"

نخستین دلیل بر اثبات وجود صانع،

آن است که کرات آسمانی که به تعداد

بیشمار در فضای بی کران وجود دارند،

همواره در حال حرکت هستند و با این حال،

هیچگاه با یکدیگر برخورد نمی کنند

این کرات، میلیونها سال است که در مدار

و مسیری معیّن به حرکت های بدون توقف خود

ادامه می دهند و در طول تمام این مدت،

هرگز از مدار خود خارج نشده اند

و نظم شگفت انگیزشان به هم نخورده است

وجود چنین نظم دقیق و حیرت آوری،

دلیلی محکم و تردیدناپذیر است،

بر اینکه آفریننده ای دانا و توانا و حکیم و مدبر،

تمامی این کرات را با محاسبه دقیق آفریده

و مدار و مسیر هر یک را با نظمی شگفت

تعیین کرده است؛ زیرا جز آنکه

به راهنمایی عقل و منطق خود، به وجود

آفریننده ای قادر و بی همانند معتقد باشیم،

هیچ قدرت دیگری را نمی توانیم پیدا کنیم

که قادر به ایجاد چنین نظم عظیم

و چنین عظمت منظمی باشد.

نیوتن"

چگونه انسان متحیر نشود وقتی می بیند

در حرکت هر یک ازاعضای بدنش

دقتی به کار رفته که بی نهایت است

آلبرت انیشتن"

تمام دلخوشی ام


کتاب مهربانیست که تنهاییم را


گاه و بیگاه پر می کند


و هزاران بار در آن نوشته شده است


خدایت بهترین است...



تندی مکن با کسی که تو را بر او مسلط کردند،


تا با تو تندی نکنم!


"خداوند"



«تندی مکن که رشته صدسال دوستی


درجای بگسلد چو شود تند، آدمی


همواره نرم باش که شیر درنده را


زیر قلاده برد توان، با ملایمی»


محمدتقی بهار



" آگاه باشید بدرستی که از نعمتهای خداوند


وسعت مال است و برتر از وسعت مال،


سلامتی بدن است و برتر از صحت بدن،


تقوای دل است."


امیر مومنان علی (علیه السلام)


گاهی وقتها که دلم میگیره

دلم میخواد

خدا از آسمون بیاد زمین

اشک هامو پاک کنه

دستم رو بگیره و


بگه: اینجا آدما اذیتت میکنن؟!!!


بـیــــا بــــــریــــــــم...



به صدای باران گوش کن ، نغمه ها دارد با خود


فریادها می کشد از درد از غم... 


سالیان سال است که باران می بارد


و سالیان سال است که خدا می گرید!!


و هر بار که باران می بارد


او دلش از یکی از بندگانش میشکند!




ای فرزند آدم گنجینه های مرا هیچگاه پایانی نیست ،


و دست من همیشه برای بخشش باز است


و به همان میزان که انفاق کنی بر تو انفاق می کنم،


و به هر اندازه از بخشش خودداری کنی


من نیز بر تو خودداری می کنم ...


(حدیث قدسی)


ای فرزند آدم چقدر قسیّ القلب هستی ،

پدر و مادرت می میرند و در مرگ آنها

هیچ عبرتی برای تو نمی باشد .

ای فرزند آدم آیا به یک چهارپا نگاه نمی کنی

هنگامی که مرده است و باد کرده

و در حال آنکه اگر گناهان ترا بر کوههای محکم بگذارم ،

کوهها را منهدم می کند .


(حدیث قدسی)


صدای باران زیباترین ترانه خداست

که طنینش زندگی را برای ما

تکرار می کند؛

نکند فقط به گل آلودگی

کفشهایمان بیندیشیم!؟ 



هر گاه دعایت مستجاب نشد 

بنشین گــوشه ای 

و یـــک دلِ ســیر گریـــه کن 


شایــد لازم بــاشددر لابه لای گریه هایت بگویی 

اللّهم اغــفر لــی الـذّنــوب التّـی تحــبـس الــدعاء


«خداوندا ببخش برای من گناهانی راکه

مانع اجابت دعایم می شوند »


خــــــدای خوبــــــم بـــــه تـــــــو محتـــــــــاجم

هــــــــــــر روز...

هــــــــــر دقیــــــقه...

هــر ثـــــانیه کــــــه نفس میکشم مدیون تـــــو هستم...

مـــــن بی تــــــو ناتــــــوانم